بر اساس مطالعه جدیدی از گزارشهای مصرفکنندگان، چندین ابزار محبوب شبیهسازی صدا در بازار فاقد تدابیر «معنادار» برای جلوگیری از کلاهبرداری یا سوءاستفاده هستند.
گزارشهای مصرفکنندگان محصولات شبیهسازی صدای شش شرکت — دسکریپت، اِلِوِنلبز، لووو، پلیاچتی، ریسمبل اِیآی و اسپیچیفای — را از نظر وجود مکانیزمهایی که ممکن است استفاده نادرست و شبیهسازی صدای افراد بدون اجازه آنها را دشوارتر کند، مورد بررسی قرار داد. این نشریه دریافت که تنها دو شرکت، دسکریپت و ریسمبل اِیآی، اقداماتی برای مقابله با سوءاستفاده انجام دادهاند. سایر شرکتها تنها از کاربران میخواستند که با علامت زدن یک گزینه تأیید کنند که از نظر قانونی حق شبیهسازی یک صدا را دارند یا اظهارنامه مشابهی ارائه دهند.
گریس گدی، تحلیلگر سیاستگذاری در گزارشهای مصرفکنندگان، اظهار داشت که ابزارهای شبیهسازی صدای مبتنی بر هوش مصنوعی در صورت نبود اقدامات ایمنی کافی، پتانسیل «تشدید» کلاهبرداریهای جعل هویت را دارند.
گدی در بیانیهای گفت: «ارزیابی ما نشان میدهد که شرکتها میتوانند گامهای اساسی برای دشوارتر کردن شبیهسازی صدای افراد بدون اطلاع آنها بردارند، اما برخی از شرکتها این اقدامات را انجام نمیدهند.»
منبع: تککرانچ