خبر
مدیرعامل Shopify به تیم‌ها دستور داد قبل از افزایش تعداد کارکنان، استفاده از هوش مصنوعی را در نظر بگیرند
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل Shopify به تیم‌ها دستور داد قبل از افزایش تعداد کارکنان، استفاده از هوش مصنوعی را در نظر بگیرند
مدیرعامل Shopify به تیم‌ها دستور داد قبل از افزایش تعداد کارکنان، استفاده از هوش مصنوعی را در نظر بگیرند
خبر
مدیرعامل Shopify به تیم‌ها دستور داد قبل از افزایش تعداد کارکنان، استفاده از هوش مصنوعی را در نظر بگیرند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توبی لوتکه، مدیرعامل Shopify، در یادداشت اخیر خود به کارکنان، یک تغییر سیاست جسورانه ایجاد کرد: تیم‌ها باید نشان دهند که چرا هوش مصنوعی نمی‌تواند یک کار را انجام دهد، قبل از اینکه اجازه درخواست نیروی انسانی و منابع بیشتر را داشته باشند.

لوتکه در یادداشتی که روز دوشنبه به طور عمومی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، نوشت: “قبل از درخواست نیروی انسانی و منابع بیشتر، تیم‌ها باید نشان دهند که چرا نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهند. اگر عوامل هوش مصنوعی خودمختار از قبل بخشی از تیم بودند، این حوزه چگونه به نظر می‌رسید؟ این سوال می‌تواند منجر به بحث‌ها و پروژه‌های واقعاً سرگرم‌کننده‌ای شود.”

پیشبرد این ایده که هوش مصنوعی و به اصطلاح عامل‌ها ممکن است به Shopify کمک کنند تا نیروی کار کوچکتری داشته باشد، با توجه به نگرانی‌های گسترده در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، مطمئناً بحث‌برانگیز خواهد بود. گزارش جدید سازمان تجارت و توسعه سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که هوش مصنوعی می‌تواند بیش از ۴۰ درصد از نقش‌ها را در سطح جهانی مختل کند.

با این حال، لوتکه تنها مدیرعاملی نیست که برای افزایش کارایی به هوش مصنوعی نگاه می‌کند. سایر رهبران در حوزه فناوری نیز احساسات مشابهی را ابراز کرده‌اند.

سباستین سیه‌میاkowski، مدیرعامل Klarna، درباره اینکه چت‌بات هوش مصنوعی Klarna چگونه کار ۷۰۰ نماینده خدمات مشتری را انجام می‌دهد، لاف زده است. او همچنین گفته است که به لطف هوش مصنوعی، نیروی کار Klarna در نهایت می‌تواند به ۲۰۰۰ نفر کاهش یابد. Klarna در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ کارمند دارد.

تا سال ۲۰۲۴، Shopify حدود ۸۱۰۰ کارمند داشت. سال قبل از آن، این شرکت ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. در ژانویه، Business Insider گزارش داد که Shopify ظاهراً به طور بی‌سروصدا کارمندانی را در بخش خدمات مشتری خود اخراج کرده است.

منبع: تک‌کرانچ

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات پیشنهادی

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیتانید تو مراحل مختلف تحلیل داده می‌تونه به شما کمک کنه:
  1. امکان‌سنجی خواسته‌ها و تطبیق نیازمندی‌ها
  2. استخراج و تمیز کردن دادگان
  3. طراحی مدل‌های مناسب
  4. آموزش مدل براساس داده‌های به‌دست آمده
  5. استقرار مدل

آخرین اخبار

اخبار مشابه

روش جدید قابلیت اطمینان گزارش‌های تشخیصی رادیولوژیست‌ها را ارزیابی و بهبود می‌بخشد
به دلیل ابهام ذاتی در تصاویر پزشکی مانند اشعه ایکس، رادیولوژیست‌ها اغلب هنگام توصیف وجود یک آسیب‌شناسی خاص، مانند ذات‌الریه، از کلماتی مانند "ممکن ..
فناوری Web3 به ایجاد اطمینان و اعتماد در هوش مصنوعی کمک می‌کند
وعده هوش مصنوعی این است که زندگی همه ما را آسان‌تر خواهد کرد. و با این سهولت بزرگ، پتانسیل سود جدی نیز به همراه می‌آید. سازمان ملل متحد تخمین ...
نینا شیک(نویسنده): تأثیر هوش مصنوعی مولد بر تجارت، سیاست و جامعه
نینا شیک، سخنران و کارشناس برجسته در زمینه هوش مصنوعی مولد است که به دلیل کار پیشگامانه‌اش در تقاطع فناوری، جامعه و ژئوپلیتیک مشهور است...