خبر
مایکروسافت نسخه نمایشی تولید شده توسط هوش مصنوعی از Quake II را منتشر کرد، اما به "محدودیت‌ها" اعتراف کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروسافت نسخه نمایشی تولید شده توسط هوش مصنوعی از Quake II را منتشر کرد، اما به "محدودیت‌ها" اعتراف کرد
مایکروسافت نسخه نمایشی تولید شده توسط هوش مصنوعی از Quake II را منتشر کرد، اما به "محدودیت‌ها" اعتراف کرد
خبر
مایکروسافت نسخه نمایشی تولید شده توسط هوش مصنوعی از Quake II را منتشر کرد، اما به "محدودیت‌ها" اعتراف کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکروسافت یک سطح قابل بازی مبتنی بر مرورگر از بازی ویدیویی کلاسیک Quake II را منتشر کرده است. این به عنوان یک نمایش فناوری برای قابلیت‌های بازی پلتفرم هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت عمل می‌کند – اگرچه به اعتراف خود شرکت، این تجربه دقیقاً مانند بازی کردن یک بازی خوش‌ساخت نیست.

می‌توانید خودتان آن را امتحان کنید و با استفاده از صفحه‌کلید خود برای چند دقیقه در یک سطح از Quake II حرکت کنید تا به محدودیت زمانی برسید.

محققان مایکروسافت در یک پست وبلاگی که کار خود را شرح می‌داد، گفتند که خانواده مدل‌های هوش مصنوعی Muse آن‌ها برای بازی‌های ویدیویی به کاربران اجازه می‌دهد تا “از طریق اقدامات صفحه‌کلید/کنترلر با مدل تعامل داشته باشند و اثرات اقدامات خود را بلافاصله ببینند، اساساً به آن‌ها اجازه می‌دهد در داخل مدل بازی کنند.”

برای نشان دادن این قابلیت‌ها، محققان مدل خود را بر روی یک سطح Quake II (که مایکروسافت از طریق خرید ZeniMax مالک آن است) آموزش دادند.

آن‌ها نوشتند: “با خوشحالی اولیه فراوان، توانستیم در دنیایی که مدل در حال شبیه‌سازی آن بود بازی کنیم. می‌توانستیم پرسه بزنیم، دوربین را حرکت دهیم، بپریم، خم شویم، شلیک کنیم و حتی بشکه‌ها را مشابه بازی اصلی منفجر کنیم.”

در عین حال، محققان تأکید کردند که این قرار است “یک اکتشاف تحقیقاتی” باشد و باید به عنوان “بازی کردن مدل به جای بازی کردن بازی” در نظر گرفته شود.

به طور خاص، آن‌ها به “محدودیت‌ها و کاستی‌ها” اعتراف کردند، مانند تار بودن دشمنان، نادرست بودن شمارنده‌های آسیب و سلامتی، و مهم‌تر از همه، مشکل مدل در ثبات شیء، که اغلب چیزهایی را که برای ۰.۹ ثانیه یا بیشتر خارج از دید هستند، فراموش می‌کند.

از نظر محققان، این می‌تواند “همچنین منبع سرگرمی باشد، به طوری که می‌توانید با نگاه کردن به زمین برای یک ثانیه و سپس نگاه کردن دوباره به بالا، دشمنان را شکست دهید یا ایجاد کنید”، یا حتی “با نگاه کردن به آسمان و سپس دوباره به پایین، در سراسر نقشه جابجا شوید.”

آستین واکر، نویسنده و طراح بازی، تحت تأثیر این رویکرد قرار نگرفت و یک ویدیوی گیم‌پلی منتشر کرد که در آن بیشتر وقت خود را در یک اتاق تاریک محبوس گذراند. (این اتفاق برای من نیز هر دو بار که سعی کردم نسخه نمایشی را بازی کنم افتاد، اگرچه اعتراف می‌کنم که من در بازی‌های تیراندازی اول شخص بسیار بد هستم.)

واکر با اشاره به اظهارات اخیر فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت، مبنی بر اینکه مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند با انتقال بازی‌های کلاسیک به “هر پلتفرمی”، به حفظ بازی‌ها کمک کنند، استدلال کرد که این نشان دهنده “سوء تفاهم اساسی نه تنها در مورد این فناوری بلکه در مورد نحوه عملکرد بازی‌ها” است.

واکر نوشت: “عملکرد داخلی بازی‌هایی مانند Quake – کد، طراحی، هنر سه بعدی، صدا – موارد خاصی از بازی را تولید می‌کند، از جمله موارد حاشیه‌ای شگفت‌انگیز. این بخش بزرگی از چیزی است که بازی‌ها را خوب می‌کند. اگر واقعاً نتوانید عملکرد داخلی کلیدی را بازسازی کنید، آنگاه دسترسی به آن موارد حاشیه‌ای غیرقابل پیش‌بینی را از دست می‌دهید.”

منبع: تک‌کرانچ

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات پیشنهادی

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیتانید تو مراحل مختلف تحلیل داده می‌تونه به شما کمک کنه:
  1. امکان‌سنجی خواسته‌ها و تطبیق نیازمندی‌ها
  2. استخراج و تمیز کردن دادگان
  3. طراحی مدل‌های مناسب
  4. آموزش مدل براساس داده‌های به‌دست آمده
  5. استقرار مدل

آخرین اخبار

اخبار مشابه

مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
مایکروسافت عرضه ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز کرده است که هر چند ثانیه یک بار از صفحه نمایش کاربران عکس می‌گیرد...
روش جدید قابلیت اطمینان گزارش‌های تشخیصی رادیولوژیست‌ها را ارزیابی و بهبود می‌بخشد
به دلیل ابهام ذاتی در تصاویر پزشکی مانند اشعه ایکس، رادیولوژیست‌ها اغلب هنگام توصیف وجود یک آسیب‌شناسی خاص، مانند ذات‌الریه، از کلماتی مانند "ممکن ..
فناوری Web3 به ایجاد اطمینان و اعتماد در هوش مصنوعی کمک می‌کند
وعده هوش مصنوعی این است که زندگی همه ما را آسان‌تر خواهد کرد. و با این سهولت بزرگ، پتانسیل سود جدی نیز به همراه می‌آید. سازمان ملل متحد تخمین ...