خبر
مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
خبر
مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکروسافت عرضه ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز کرده است که هر چند ثانیه یک بار از صفحه نمایش کاربران عکس می‌گیرد.

ویژگی Copilot+ Recall در حالت پیش‌نمایش برای برخی از دارندگان رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی مایکروسافت در دسترس است.

این عرضه مجدد ویژگی‌ای است که هنگام اولین اعلام آن در سال گذشته، “کابوس حریم خصوصی” لقب گرفت.

مایکروسافت عرضه آن را در سال ۲۰۲۴ متوقف کرد و پس از آزمایش این فناوری با تعداد کمی از کاربران، دسترسی به آن را برای کسانی که در برنامه آزمایش نرم‌افزار Windows Insider ثبت‌نام کرده‌اند، گسترش داده است.

بی‌بی‌سی برای اظهار نظر با مایکروسافت تماس گرفته است.

مایکروسافت می‌گوید Recall در سراسر جهان عرضه خواهد شد، اما ساکنان اتحادیه اروپا باید تا اواخر سال ۲۰۲۵ منتظر بمانند.

کاربران برای استفاده از این ویژگی رضایت خواهند داد و مایکروسافت می‌گوید آن‌ها “می‌توانند در هر زمان ذخیره عکس‌های فوری را متوقف کنند”.

هدف از Recall این است که به کاربران رایانه شخصی اجازه دهد به راحتی در فعالیت‌های گذشته خود از جمله فایل‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تاریخچه مرورگر جستجو کنند.

به عنوان مثال، مایکروسافت می‌گوید فردی که چند روز پیش یک لباس را به صورت آنلاین دیده است، می‌تواند از این ویژگی برای یافتن آسان محل مشاهده آن استفاده کند.

هنوز یک کابوس؟

دکتر کریس شریشاک، فعال حریم خصوصی – که قبلاً Recall را “کابوس حریم خصوصی” نامیده بود – گفت که مکانیسم رضایت “یک پیشرفت” است، اما احساس می‌کند که هنوز هم می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد.

او گفت: “اطلاعات مربوط به افراد دیگر، که نمی‌توانند رضایت دهند، از طریق Recall ضبط و پردازش خواهد شد.”

این ویژگی قادر به ذخیره تصاویر ایمیل‌ها و برنامه‌های پیام‌رسانی شما مانند واتس‌اپ است – به این معنی که تصاویر و پیام‌های دیگران ذخیره خواهند شد.

این تفاوتی با زمانی ندارد که یک کاربر هنگام دریافت پیام، خودش اسکرین‌شات بگیرد.

او گفت: “پیام‌های ناپدید شونده در سیگنال را تصور کنید که برای همیشه در Recall ذخیره می‌شوند.”

و او گفت که نگران است که بازیگران مخرب در صورت به دست آوردن دسترسی ورود به یک دستگاه، بتوانند از تصاویر ذخیره شده توسط Recall سوء استفاده کنند.

مایکروسافت گفت Recall “عکس‌های فوری یا داده‌های مرتبط را با مایکروسافت یا اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد” و اطلاعات بین کاربران مختلف به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

این شرکت گفت: “Recall قبل از راه‌اندازی و قبل از اینکه بتوانید به عکس‌های فوری خود دسترسی پیدا کنید، از شما می‌خواهد هویت خود را تأیید کنید.”

و تأیید کرد که تصاویر گرفته شده توسط Recall به صورت محلی در رایانه شما ذخیره می‌شوند.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام برنامه‌ها توسط این ویژگی استفاده شوند و حالت خصوصی در برخی از مرورگرها عکس‌برداری نخواهد شد.

مایکروسافت همچنین می‌گوید که کاربر می‌تواند اسکرین‌شات‌هایی را که گرفته شده‌اند حذف کند.

نهاد نظارت بر داده‌های بریتانیا گفت که “به تعامل با مایکروسافت در این زمینه ادامه داده است”.

دفتر کمیسر اطلاعات (ICO) گفت که “انتظاراتی مبنی بر بهبود شفافیت کاربر و عدم استفاده از داده‌های شخصی برای اهدافی غیر از اهدافی که در ابتدا برای آن جمع‌آوری شده‌اند، دارد”.

ICO هیچ گونه تأییدیه قبلی برای هیچ محصول یا خدماتی صادر نمی‌کند.

سازمان‌ها مسئول نشان دادن انطباق مداوم خود با قانون حفاظت از داده‌ها هستند و در صورت عدم رعایت حقوق حفاظت از داده‌های افراد، اقدام خواهیم کرد.

منبع: بی‌بی‌سی

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات پیشنهادی

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیتانید تو مراحل مختلف تحلیل داده می‌تونه به شما کمک کنه:
  1. امکان‌سنجی خواسته‌ها و تطبیق نیازمندی‌ها
  2. استخراج و تمیز کردن دادگان
  3. طراحی مدل‌های مناسب
  4. آموزش مدل براساس داده‌های به‌دست آمده
  5. استقرار مدل

آخرین اخبار

اخبار مشابه

مایکروسافت ابزار اسکرین‌شات هوش مصنوعی را با نام مستعار "کابوس حریم خصوصی" عرضه می‌کند
مایکروسافت عرضه ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز کرده است که هر چند ثانیه یک بار از صفحه نمایش کاربران عکس می‌گیرد...
Alibaba Cloud با مدل‌ها و ابزارهای جدید، رشد جهانی هوش مصنوعی را هدف قرار داده است
Alibaba Cloud مجموعه هوش مصنوعی خود را برای مشتریان جهانی با مجموعه‌ای از مدل‌های جدید، بهبودهای پلتفرم و ابزارهای نرم‌افزار به‌عنوان‌سرویس (SaaS) ...