روز چهارشنبه، گوگل از راهاندازی یک قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تب خرید خود خبر داد که به کاربران کمک میکند تا با استفاده از کلمات خودشان، اقلام لباسی را که در ذهن دارند پیدا کنند. این شرکت همچنین در حال گسترش ابزارهای زیبایی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) و قابلیتهای امتحان مجازی است.
این قابلیت جدید که «تطابق بصری» نام دارد، اکنون در تجربه جستجو روی موبایل برای کاربران در ایالات متحده در دسترس است. این ابزار به خریداران اجازه میدهد لباسی را که تصور میکنند توصیف کنند، سپس هوش مصنوعی بر اساس توضیحات ارائهشده پیشنهادهایی ارائه میدهد و بهترین گزینههای موجود برای خرید را نمایش میدهد.
برای استفاده از این قابلیت، کافی است ایده خود را در نوار جستجو تایپ کنید و به گزینه «پیدا نمیکنید؟ بسازید» بروید یا در تب خرید، از پنل سمت چپ گزینه «ساخت و خرید» را انتخاب کنید.
تطابق بصری از سال ۲۰۲۳ بهصورت یک ویژگی آزمایشی در آزمایشگاهها (Labs) برای تستکنندگان در دسترس بوده است.

علاوه بر این اعلامیه، گوگل خبر داد که امکان استفاده همزمان از قابلیت زیبایی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) با چندین محصول آرایشی را راهاندازی میکند. این هفته، کاربران در ایالات متحده میتوانند بهصورت مجازی رژلبها، ریملها، سایههای چشم و خط چشمهایی از برندهای مختلف مانند E.L.F، Fenty، Glossier و غیره را امتحان کرده و خریداری کنند.
برای استفاده از قابلیت زیبایی AR، کاربران موبایل میتوانند عباراتی مانند «آرایش ملایم و جذاب» — که یک سبک آرایشی پرطرفدار است — را جستجو کنند، سپس گزینههای «مشاهده ظاهر روی خودتان» و «امتحان کنید» را انتخاب کنند تا بهصورت مجازی سایههای چشم خنثی، گونههای گلگون، برق لب و غیره را روی خود ببینند.
گوگل همچنین تجربه امتحان مجازی خود را که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده بود و به مشتریان امکان میداد ببینند لباسها روی مدلهای مختلف چگونه به نظر میرسند، گسترش میدهد. اکنون خریداران میتوانند شلوارها و دامنها را از صدها برند روی مدلهای واقعی در اندازههای XXS تا XXL مشاهده کنند.

از زمان معرفی هوش مصنوعی مولد به جستجو در سال ۲۰۲۳، گوگل بهطور مداوم تب خرید خود را با این فناوری بهبود داده است.
برای مثال، سال گذشته، این تب شامل یک خلاصه تولیدشده توسط هوش مصنوعی در صفحه نتایج جستجو بود که اطلاعات کلیدی را در اختیار کاربران قرار میداد وقتی به دنبال محصولات بودند. به عنوان نمونه، هنگام جستجوی یک کاپشن زمستانی، گوگل نکات ضروری را که کاربران باید پیش از خرید برای فصل سرما در نظر بگیرند، ارائه میدهد.