به نظر میرسد مایکروسافت در حال توسعه تجربههای بازی سهبعدی برای Copilot، پلتفرم چتبات مجهز به هوش مصنوعی خود، است. این اطلاعات بر اساس آگهی استخدام جدیدی به دست آمده است.
این آگهی که در هفته جاری منتشر شده، به دنبال یک مهندس نرمافزار ارشد در پکن است که در زمینه موتورهای رندر سهبعدی تخصص داشته باشد، بهویژه موتورهایی که معمولاً برای ساخت بازیهای ویدیویی مبتنی بر مرورگر وب (مانند Babylon.js، three.js و Unity) استفاده میشوند.
در توضیحات شغلی آمده است: «آیا به بازیسازی علاقهمند هستید و میخواهید راهحلهای نوآورانهای برای میلیاردها کاربر خلق کنید؟ اگر پیشینهای در حوزه بازی دارید یا اشتیاق فراوانی به آن احساس میکنید، این فرصت برای شما ایدهآل است!»
مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد بازی را به بخش بزرگتری از تجربه Copilot تبدیل کند.
در ماه فوریه، مایکروسافت یک مدل هوش مصنوعی به نام Muse را معرفی کرد که به گفته این شرکت، بهزودی بازیهای کوتاه تعاملی را در Copilot فعال خواهد کرد. Muse بر اساس بازی Bleeding Edge، یک بازی عرصه نبرد چندنفره از استودیوی توسعهدهنده Ninja Theory، آموزش دیده است. این مدل میتواند دنیای سهبعدی بازی را درک کند، از جمله فیزیک بازی و واکنشهای آن به اقدامات بازیکنان از طریق کنترلر، و به این ترتیب امکان خلق گیمپلی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را فراهم میکند.
در اعلامیهای جداگانه در ماه مه گذشته، مایکروسافت اظهار داشت که در حال تلاش برای ادغام Copilot در بازیهای ویدیویی است و این کار را از بازی Minecraft آغاز کرده است. این شرکت نشان داد که Copilot در داخل بازی به سؤالاتی مانند «چگونه یک شمشیر بسازم؟» پاسخ میدهد، موجودی بازیکن را برای یافتن مواد لازم جستجو میکند و به او دستورالعملهایی برای به دست آوردن اجزای کلیدی گمشده ارائه میدهد.
در تلاشی دیگر برای افزایش تعامل کاربران، گزارش شده که مایکروسافت در حال آزمایش قابلیتهای «مبتنی بر شخصیت» برای Copilot است. در ژانویه، الکسی شابانوف، یک مهندس معکوس، دو شخصیت انیمیشنی را در Copilot کشف کرد که برای تعامل با کاربران از طریق جلوههای صوتی و انیمیشن طراحی شدهاند.
منبع: تککرانچ