گروهی از معلمان در رویدادی که در استوک-آن-ترنت برگزار شد، درباره نقش احتمالی هوش مصنوعی (AI) در کلاسهای درس بحث کردند.
این رویداد توسط بنیاد آینده خوب سازماندهی شده بود و میزبانی آن را آکادمی بلگریو سنت بارتولومیو بر عهده داشت. آلیسون گاردنر، نماینده پارلمان استوک-آن-ترنت جنوبی، نیز در این برنامه حضور داشت.
بیش از ۴۰ معلم در این نشست یکروزه شرکت کردند و درباره راههایی که میتوانند از هوش مصنوعی در تدریس خود استفاده کنند و چالشهایی که ممکن است ایجاد کند، گفتگو کردند.
گاردنر، نماینده حزب کارگر، اظهار داشت که دولت معتقد است هوش مصنوعی یک «فرصت نسلی» برای کشور است و پتانسیل زیادی برای معلمان ارائه میدهد. بنیاد اعلام کرد که تنها کمی بیش از یکچهارم معلمان نسبت به هوش مصنوعی احساس اطمینان دارند و قصد دارد جلسات بیشتری در سراسر کشور برگزار کند.
دانیل امرسون، مدیر اجرایی بنیاد، گفت: «دولت پیشتر مشخص کرده که هوش مصنوعی تا چه حد میتواند برای آینده آموزش در بریتانیا حیاتی باشد.»
او افزود: «حیاتی است که معلمان ما حمایت لازم را دریافت کنند تا این فناوری را درک کرده و در کلاس درس به کار ببرند و با اطمینان همه دانشآموزان را برای بهرهمندی و موفقیت در جهانی مملو از هوش مصنوعی آماده کنند.»
شرکتکنندگان روشهای عملی استفاده از این فناوری در مدارس خود را بحث و طراحی کردند، از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباط مؤثرتر با خانوادههایی که انگلیسی زبان دوم آنهاست و استفاده از چتباتهای خودکار برای کمک به والدین در دسترسی به منابع مدرسه.
فرصت این نسل
گاردنر، نماینده حزب کارگر، از آکادمی سنت بارتولومیو برای استفاده از هوش مصنوعی در تدریس تقدیر کرد و گفت: «من میخواهم کودکان استوک، در جامعه ما، پیشگام استفاده از این فرصت باشند تا بتوانند بهترین شروع را در زندگی داشته باشند.»
دانیل دریکلی، معاون مدیر مدرسه ابتدایی سنت پل C of E در استوک-آن-ترنت، گفت که از هوش مصنوعی در کلاس درس استفاده کرده و معتقد است اکثر معلمان نیز همین کار را میکنند.
او اظهار داشت: «در حالی که میخواهیم مطمئن شویم در خط مقدم بهرهبرداری از فناوریهای جدید برای بهبود وضعیت دانشآموزانمان هستیم، مسئولیت داریم که دانشآموزانمان را از خطرات احتمالی محافظت کنیم.»
او افزود: «شنیدن اینکه معلمان دیگر نیز نگرانیهای مشابهی دارند، برایم بسیار اطمینانبخش بود.»
جورج بارلو، مدیر آکادمی بلگریو سنت بارتولومیو، اضافه کرد که بهرهگیری از نوآوری برای بهبود درسها «بنیادی» در رویکرد تدریس مدرسه آنهاست.
او گفت: «ما میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که کودکان ما کسانی هستند که با مهارتها و آموزش مناسب مجهز شدهاند تا از فرصتها بهره ببرند.»
منبع: بیبیسی