اسنپچت برای اولین بار لنزهای ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی generative را معرفی میکند، خبری که این شرکت بهصورت انحصاری به تککرانچ اعلام کرد. این لنزها توسط مدل ویدئویی generative که بهصورت داخلی توسط اسنپ توسعه یافته، پشتیبانی میشوند. سه لنز جدید ویدئویی هوش مصنوعی برای کاربران در سطح اشتراک ویژه برنامه، یعنی اسنپچت پلاتینیوم، که ماهیانه ۱۵.۹۹ دلار هزینه دارد، در دسترس قرار گرفتهاند.
این رونمایی در حالی انجام میشود که اسنپ در سپتامبر گذشته و در جریان نشست شرکای خود، ابزار تولید ویدئوی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده بود. سخنگوی اسنپ اعلام کرد که لنزهای جدید ویدئویی هوش مصنوعی از نسخههای پیشرفتهتر این فناوری پایه بهره میبرند.
اسنپ بهعنوان پیشگام در حوزه واقعیت افزوده (AR) شناخته میشود، اما در چند سال اخیر، همراستا با تقریباً تمامی شرکتهای فناوری دیگر، سرمایهگذاریهایی در زمینه هوش مصنوعی نیز انجام داده است. با معرفی این لنزهای جدید ویدئویی هوش مصنوعی، اسنپ از فناوری هوش مصنوعی بهره میگیرد تا رقابتی باقی بماند و قابلیتهایی را به کاربران خود ارائه دهد که هنوز در پلتفرمهای رقیب مانند اینستاگرام و تیکتاک در دسترس نیستند.
اگرچه اسنپچت در زمان عرضه با سه لنز ویدئویی هوش مصنوعی آغاز میکند، اما قصد دارد هر هفته لنزهای بیشتری اضافه کند. لنزهای اولیه شامل «راکون» و «روباه» هستند که هر دو دوستان پشمالوی متحرکی را نشان میدهند که در کنار شما قرار میگیرند. لنز سوم با نام «گلهای بهاری» افکتی از زوم به بیرون ایجاد میکند که شخص موجود در اسنپ شما را در حال نگهداشتن یک دستهگل نشان میدهد.

شما میتوانید به لنزهای جدید از طریق نوار انتخاب لنزها دسترسی پیدا کنید. سپس میتوانید لنز مورد نظر را انتخاب کرده و با استفاده از دوربین جلو یا عقب خود یک اسنپ ضبط کنید. ویدئوی هوش مصنوعی تولید خواهد شد و بهصورت خودکار در بخش خاطرات شما ذخیره میشود.
این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: «این لنزها که توسط مدل ویدئویی generative توسعهیافته در داخل شرکت ما پشتیبانی میشوند، برخی از پیشرفتهترین ابزارهای هوش مصنوعی موجود امروزی را در قالب آشنای لنزها به کاربران اسنپچت ارائه میدهند. ما سابقه طولانی در پیشگامی برای ارائه ابزارهای پیشرفته واقعیت افزوده (AR)، یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی بهطور مستقیم به جامعه خود داریم و بسیار هیجانزدهایم که ببینیم کاربران اسنپچت چه آثاری خلق خواهند کرد.»
همانطور که اسنپچت اشاره میکند، آوردن هوش مصنوعی generative به لنزها برای این شرکت منطقی است، زیرا این فرمتی است که کاربران سالهاست از آن استقبال کردهاند. در حالی که اسنپ در گذشته از ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهایی مانند OpenAI و گوگل برای پشتیبانی از برخی قابلیتهای خود استفاده کرده بود، اکنون در حال توسعه مدلهای اختصاصی خود در داخل شرکت است.
ماه گذشته، این شرکت یک مدل تحقیقاتی تبدیل متن به تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را برای دستگاههای موبایل معرفی کرد که در ماههای آینده برخی از ویژگیهای اسنپچت را پشتیبانی خواهد کرد. اسنپ در آن زمان اعلام کرد که با پیادهسازی فناوری داخلی، قادر خواهد بود ابزارهای هوش مصنوعی باکیفیت را با هزینه عملیاتی کمتر به جامعه خود ارائه دهد.
منبع: تککرانچ