تیکتاک در حال آمادهسازی برای پایان دادن به فعالیت بازار خالقان خود و جایگزینی آن با تجربهای جدید و گستردهتر است؛ این خبر از طریق ایمیل به کسبوکارها و خالقان اعلام شده است. این پلتفرم آنلاین که برندها را با خالقان برای همکاری در تبلیغات و سایر حمایتهای مالی مرتبط میکند، از روز شنبه دیگر امکان دعوت از خالقان یا ایجاد کمپینهای جدید را فراهم نخواهد کرد.
در تاریخ ۱ آوریل، بازار خالقان به طور کامل تعطیل خواهد شد و وبسایت بازدیدکنندگان را به پلتفرم خلاق جدید تیکتاک وان هدایت میکند.
اگرچه بازار مستقل خالقان حذف میشود، تیکتاک همچنان از طریق پلتفرم تیکتاک وان راههایی برای ارتباط برندها و خالقان ارائه خواهد داد. علاوه بر این، این سرویس به خالقان ویدئو کمک میکند تا الهام بگیرند، روندها را بررسی کنند و با کارشناسان دیگر برای تولید ویدئوهای «بومیمانند» تیکتاک برای کمپینهای تبلیغاتی خود همکاری کنند.
این وبسایت شامل ردیاب روندهای تیکتاک است که برترین روندها، محتوای تولیدشده توسط کاربران، خالقان برجسته، هشتگها و آهنگها را نشان میدهد. همچنین نکاتی دربارهی استفاده از ابزارهای خلاق تیکتاک، محصولات تبلیغاتی و حسابهای تجاری ارائه میدهد.
ویژگیهای مجهز به هوش مصنوعی نیز بخشی از تیکتاک وان هستند.
به عنوان مثال، در جریان این انتقال، ابزار تولید ویدئوی تیکتاک که یک ویرایشگر آنلاین برای بارگذاری ویدئوها و افزودن موسیقی ارائه میداد، نیز تعطیل خواهد شد. طبق اعلام وبسایت تیکتاک، این ابزار از روز جمعه دیگر در مرکز خلاق تیکتاک در دسترس نخواهد بود.
در عوض، کاربران به استودیوی خلاق Symphony که از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند هدایت میشوند. در اینجا، بازاریابان به دستیار جدید هوش مصنوعی به نام Symphony Assistant دسترسی خواهند داشت که میتواند روندها را خلاصه کند، اسکریپتهای بومی تیکتاک بنویسد، ایدهپردازی کند و کارهای بیشتری انجام دهد. آنها همچنین میتوانند با استفاده از ورودیهای هوش مصنوعی، ویدئوهایی به سبک تیکتاک بسازند. در برخی موارد، هوش مصنوعی ممکن است footage موجود برند را بازسازی کند و در موارد دیگر، از آواتارهای دیجیتال برای تبلیغ محصول استفاده شود.
ویدئوها همچنین میتوانند با زیرنویس، صدا، موسیقی و استیکرها بهبود یابند و به زبانهای دیگر محلیسازی شوند.
ویژگیهای Symphony مجهز به هوش مصنوعی به مدیر تبلیغات تیکتاک نیز گسترش مییابد؛ جایی که بازاریابان میتوانند با چند ورودی تبلیغات بسازند، سپس با پیشنهادات ارائهشده آنها را بهینه کنند. علاوه بر این، آنها میتوانند با استفاده از دیگر ویژگیهای مجهز به هوش مصنوعی، ویرایشهای بیشتری انجام دهند.
ابزار خلاق دیگر، یعنی تولیدکننده اسکریپت، میتواند پس از وارد کردن اطلاعات مرتبط مانند نام محصول، توضیحات و صنعت مربوطه توسط تبلیغکننده، اسکریپتی برای ویدئوی تیکتاک تولید کند.
پیش از تعطیلی بازار مستقل خالقان، تیکتاک تبلیغکنندگان را تشویق میکند تا دادههای خود را از این سایت (یا داشبورد دیگری به نام چالش خلاق تیکتاک) به تیکتاک وان منتقل کنند.
این شرکت ابتدا در ماه مه گذشته برنامهی خود برای انتقال بازار خالقان به تیکتاک وان را اعلام کرده بود.